sobota, 5 października 2013

Zupa krem z dyni





   Pisałam to już w moim dawnym poście, ale się powtórzę ... przy okazji innej odsłony kremu z dyni:)

    Hmmm... dynia:) Dynia to wspomnienie z dzieciństwa. Gdy byliśmy mali ja, mój brat i nasze kuzynostwo mieliśmy za zadanie szukanie naszych dyń na polu u mojego kochanego dziadka. Gdy dynie były jeszcze małe dziadek wyrył nożykiem na nich nasze imiona i gdy urosły miały na sobie zabliźnione napisy z naszymi imionami:) Kiedyś podobno nawet dziadkowi powiedziałam, że go nie kocham bo nie mogłam znaleźć swojej dyni :) ale na szczęście się znalazła. W 2011 roku dziadek zrobił taką dynie dla mojego synka..tak ten czas leci.  Kochany dziadek:*
  Więc dynia ma dla mnie wartość sentymentalną.


dynia hokkaido ( tak mi się wydaje)
1/2 cebuli
2 ząbki czosnku
kawałek świeżego imbiru jeśli nie mamy może być suszony
bulion warzywny (ewentualnie może być z kostki)
masło
sól, pieprz, papryka może być chili
śmietanka
uprażone pestki dyni
marchewka
ziemniak


    W dużym garnku na maśle podsmażamy drobno posiekaną cebulę, czosnek i imbir jeśli mamy świeży, jeśli suszony dodajmy go na końcu. Dodajemy do tego pokrojoną w kostkę dynie. Chwilkę smażymy. Zalewamy bulionem tak aby zakrył całą dynię. Dodajemy również pokrojoną w kostkę marchewkę oraz ziemniaka. Gotujemy do miękkości. Na koniec miksujemy wszystko na gładką masę. Doprawiamy solą ( jeśli to konieczne), pieprzem, chili i suszonym imbirem jeśli nie dawaliśmy świeżego. Podajemy z kleksem śmietany i posypujemy uprażonymi za suchej patelni pestkami dyni.
   Ja serwowałam zupę w wydrążonej dyni jak widać na zdjęciu.


http://muza.com.pl/product.php?id_product=1470

5 komentarzy:

  1. Zupka z dyni to jest to! :) Nie polecam jednak podsmażania na maśle - masło się szybko przypala i wytwarza szkodliwe związki. Lepiej jest smażyć na oleju rzepakowym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, że masło się przypala chodzi jednak o lekkie krótkie tylko podsmażenie na niezbyt dużym ogniu i zalanie później bulionem. Chodziło mi o fajny maślany smak:) Jeśli chodzi o smażenie w wyższych temperaturach jak najbardziej olej rzepakowy wskazany. Naturalnie można go użyć także i w tym przepisie. Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Aż ślinka cieknie...;-)

    OdpowiedzUsuń